انجمن دانشجویان - 13

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 139
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 39
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 11
آي پي ديروز : 34
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 413
بازدید سال : 1,684
بازدید کلی : 10,247
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 18.118.254.28
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

مهارتهای‌ارتباطی( درک پیام کلامی و غیر کلامی، تنظیم عواطف و قاطعیت) با سلامت‌روان رابطه مثبت معنادار دارند و مهارتهای ارتباطی( گوش دادن و بینش در ارتباط) با سلامت‌روان رابطه منفی دارند.
بین مسیولیت‌پذیری با سلامت‌روان همبستگی مثبت معنی‌دار وجود دارد؛ ارزیابی مجدد و سرکوبی از مولفه‏‌‌های تنظیم هیجانی با سلامت‌روان رابطه منفی دارد.
پیشرفت موفق در صمیمیت، به ارتباط موثر و خوب نیاز دارد.
ارتباط تنها و موثرترین شیوه‌ای است که می‌تواند در رابطه‌ای به صمیمیت عمق ببخشد؛ چه از طریق همسر و خانواده و چه از طریق دوستان باشد.
اگر افراد برقرارکننده‌های خوب ارتباط باشند، همه جنبه‌های زندگی آن‌ها بهبود بخشیده می‌شود( نانسی[١۳]، ۲۰۰۷؛ به نقل از: حسینیان و همکاران، ١۳۹۰ ). علاوه بر مبانی نظری، پژوهش‌های متعددی در زمینه ارتباط صمیمیت زناشویی و مهارت‌های ارتباطی انجام شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: گوردون[١۴] و دورانا( ١۹۹۹) در پژوهشی با عنوان «کاربرد مهارت‌های ارتباطی صمیمانه» نشان دادند که این روش آموزشی روانی باعث کاهش اضطراب، افزایش سازگاری، افزایش رضایت و صمیمیت زناشویی شده است نتایج پژوهش نشان داد که ارزیابی مجدد به صورت منفی و معنادار و مسیولیت پذیری، درک پیام و قاطعیت به صورت مثبت و معنادار می­توانند سلامت‌روان را پیش‌بینی کنند.
اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش‏‌‌های مختلف آماری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
نتایج پژوهش نشان دهنده تفاوت معنادار بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت ارتباطی مدیران بود.
این نتایج نشان دهنده علت بسیاری از مشکلاتی است که در برقراری ارتباط مناسب بین مدیران و کارکنان، در سازمان‏‌‌های مختلف قابل مشاهده است.
به علاوه، نتایج پژوهش نشان داد بین شاخص‏‌‌های مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
در اکثر منابع مربوط به حوزه بحث رفتار سازمانی، رضایت شغلی به عنوان یکی از ستاده‏‌‌های فرایند مدیریت رفتار سازمانی مطرح شده و با توجه به نتایج بدست آمده در این تحقیق، جهت دستیابی به سطحی مطلوب از رضایت شغلی، بهبود وضعیت مهارت ارتباطی مدیران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

منبع : مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 11:39

نظرات(0)

تعداد بازديد : 44

به این پست رای دهید:

در نظام بوروکراتیک تمام تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است.
لذا توجه به شهروندان در نظام ارزشی دمکراتیک رو به افزایش است.
اکنون که اهمیت شهروندان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان درک شده است، رفتار آنها هم می‌تواند بسیار با اهمیت تلقی شود واز این روست که محققان زیادی به تجزیه و تحلیل رفتار شهروندی پرداخته اند.
جامعه نمونه ١۸۶ نفر از معلمان شهرستان آزادشهر است که به روش نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای انتخاب شدند.
پایایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و به‏ترتیب ۸۶/۰، ۸۵/۰، و ۸۹/۰ محاسبه شد.
از آزمون ضریب همبستگی و رگرسیون استفاده شد.
محققان پیامدهای فردی و سازمانی بسیاری را برای این گونه رفتارها ذکر کرده­اند، از این رو مدیران تمایل دارند که کارکنانشان این گونه رفتارها را در سازمان نشان دهند.
لذا در این مقاله به تعیین و تشخیص متغیرهای تاثیرگذار مستقیم و غیرمستقیم بر بروز رفتارهای شهروندی سازمانی با استفاده از روش تحقیق توصیفی و بکارگیری تحلیل ماتریس کوواریانس و با روش مدل سازی معادلات ساختاری پرداخته می‌شود.
یافته ­های پژوهش بیانگر این است که متغیرهای اعتماد، تعهد سازمانی، ادراک از انصاف و عدالت، ادراک از حمایت و پشتیبانی مدیران و سازمان، به صورت مستقیم و متغیرهای جامعه­پذیری، احساس هویت سازمانی، فضای سیاسی و متغیر ویژگی­های کارکنان به صورت غیرمستقیم بر بروز رفتارهای شهروندی در ارتباط می­باشند.
رفتار شهروندی سازمانی در بر گیرنده رفتارهایی است که افراد از طرف سازمان، هیچ گونه اجباری جهت انجام آنها ندارند.
از طرفی با توجه به اینکه رفتار شهروندی سازمانی، فرایندی درون سازمانی بوده و متاثر از عوامل سازمانی نظیر حمایت و پشتیبانی مدیریت، مکانیزمهای پاداش، فرهنگ سازمانی، عدالت سازمانی، کیفیت زندگی کاری و .
.. است؛ به ‏نظر می‌رسد بررسی نقش و اثر این عوامل در فرایند آن می‌تواند موجب بهبود،تسهیل و تسریع پیامدهای مرتبط با اهداف رفتار شهروندی سازمانی گردد.

منبع :  رفتار شهروندی سازمانی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 11:00

نظرات(0)

تعداد بازديد : 29

به این پست رای دهید:

هوش سازمانی( Organizational Intelligence) مفهومی جدید در عرصه متون سازمان و مدیریت است.
پس از آن هلال هم در رابطه با هوش سازمانی چارچوبی ارایه كرده است كه در آن بهطور منسجم زیر ساخت‏‌ها و روشهای شناختی هوش سازمانی را نشان داده است.
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین زیر سیستم مدیریت دانش در سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی و مولفه‏‌‌های آن در شركت ذوب آهن اصفهان بوده است.
نتایج تحقیق نشان داده است كه بین زیر سیستم مدیریت دانش و تمامی مولفه‏‌‌های هوش سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
ازاﻳﻦ رو ﻧﮕﺮش ﺟﺪﻳﺪی ﻛﻪ در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﻪ اﻧﺴﺎن ﺷﺪه، ﻧﮕﺮش راﻫﺒﺮدی ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﻛﻪ اﻧﺴﺎن ﻫﻢ ﻋﺎﻣﻞ ﻛﺎر و ﻫﻢ ﺧﺎﻟﻖ آن اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ “اﻧﺴﺎن ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮری در ﺗﺤﻮل ﺳﺎزﻣﺎن دارد و ﺗﺤﻮﻻت ﻋﻈﻴﻢ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ از ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻧﺎﻣﺤﺪود ﻓﻜﺮی اﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﻲﮔﻴﺮد” در ﻫﺮ ﺳﺎزﻣﺎن اﻓﺰون ﺑﺮ ﻣﻨﺒﻊ ﻋﻈﯿﻢ و ﺧﻼق اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ، ﻋﻮاﻣﻞ دﯾﮕﺮی ﻧﯿﺰ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﺆﺛﺮی اﯾﻔﺎ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ و اﯾﻦ ﻓﻘﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺗﻼش ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺳﻨﺠﺶ ﻫﻮش، اﻓﺮاد ﺑﺎﻫﻮش را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﻨﻨﺪ و آﻧﻬﺎ را ﺑﻪﮐﺎر ﺑﮕﻤﺎرﻧﺪ، زﯾﺮا ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎﻫﻮش و ﺗﻮاﻧﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ، اﻣﺎ ﻫﻮش ﺟﻤﻌﯽ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ آﻧﻬﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎی ﺑﺰرگ ﻣﯽﺷﻮد.
 ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻴﺮاﻣﻮن ﻫﻮش ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺟﺬاب و ﺷﮕﻔﺖ، ﺑﻪ ﺟﺰ روانﺷﻨﺎﺳﻲ ادراﻛﻲ و ﻓﺮدی در ﺑﺴﻴﺎری از رﺷﺘﻪ ﻫﺎی دﻳﮕﺮ ﻫﻢ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﻳﻜﻲ از رﺷﺘﻪﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﭘﺮداﺧﺘﻪ و ﻋﻼﻗﻪ ﻓﺰاﻳﻨﺪه‌ای ﺑﻪ آن دارد، ادﺑﻴﺎت ﻣـﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳـﺎزﻣﺎن و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ وﺟﻮد ﺗﻮﺟﻬـﺎت ﺑﺴـﻴﺎر زﻳـﺎد، اﻳـﻦ ﻣﻔﻬـﻮم ﻛﻤﺎﻛﺎن در داﻧـﺶ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﺒﻬﻢ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﻓﻘﺪان ﺗﺌﻮری واﺣﺪ ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ، ﺑﻮاﺳﻄﻪ دﻳﺪﮔﺎهﻫـﺎ و اﻳـﺪه ﻫـﺎی ﻣﺘﻌﺪد و ﭼﻨﺪ ﭘﺎره ﻣﺤﻘﻘﺎن در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﻲ، ﺑﺮ اﺑﻬﺎم اﻳﻦ ﻣﻔﻬﻮم ﺻﺤﻪ ﻣﻲﮔﺬارد.
هوش سازمانی از چالش‏‌‌های اساسی سازمان‏‌‌های نوآور امروز است که به کارگیری آن در دانشگاه‏‌‌های دولتی کشور نیز امری ضروری به‏نظر می‌رسد.

منبع : هوش سازمانی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:53

نظرات(0)

تعداد بازديد : 38

به این پست رای دهید:

امروزه شاهد رشد اهمیت سرمایه‏‌‌های فکری، بهعنوان یک ابزار موثر برای افزایش رقابت شرکتها هستیم و این امر موجب افزایش اهمیت سرمایه‏ی فکری به عنوان مقوله‌ای پژوهشی واقتصادی شده است.
توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم کل جامعه بشری و هم جامعه صنعتی و سازمان‏‌‌های تجاری و صنعتی را دروضعیتی قرار داده است که برای ادامه حیات می‌بایستی در پی یافتن ابزار و راهکارهای جدید متناسب با شرایط حاکم باشد.
با این حال بسیاری از سازمان‌‌هایی که مدیریت دانش را دنبالمی کنند، فرایندی برای اندازه گیری دارایی‏‌‌های دانشی سازمان یا سرمایه فکری ندارند یا اینکه شاخص‌‌هایی که بدین منظور استفاده میکنند، بسیار سطحی و محدود است.
در این راستا، با استفاده از داده‌های نمونه‌ای شامل ۲۰۰ سال-شرکت بحران‌زده و ۲۰۰ سال-شرکت سالم پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی ١۳۹۵-١۳۸۶ توان الگوهای پیش‌بینی بحران مالی مبتنی بر نسبت‌‌های مالی و مبتنی بر نسبت‌های مالی و سرمایه فکری مورد مقایسه قرار گرفت.
یافته‌های پژوهش حاضر نشان می‌دهد که میانگین دقت الگوهای پیش‌بینی با حضور ضریب ارزش افزوده فکری، کارایی سرمایه انسانی و کارایی سرمایه ساختاری به‌طور معنی‌داری بیشتر از الگوهای مبتنی بر نسبت‌های مالی در روش‌های طبقه‌بندی‌کننده‌ تجمیعی بوستینگ و بگینگ است.
به‌بیان دیگر، افزودن سرمایه فکری، سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری به الگوهای پیش‌بینی بحران مالی دقت آن‌ها را افزایش می‌دهد.
هم‌چنین، یافته‌های فرعی پژوهش حاکی از آن است که هرچه فاصله دوره زمانی پیش‌بینی با وقوع بحران مالی بیشتر باشد، افزودن سرمایه فکری، سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری دقت آن‌ها را به میزان بیشتری افزایش می‌دهد.
بنابراین سرمایه فکری شامل تمامی منابع دانش­محوری است که برای سازمان ارزش تولید می­کنند ولی در صورت­های مالی سازمان وارد نمی­شوند.
بنابراین سرمایه فکری و اجتماعی، دارای قابلیت­ها و دارایی­های مهم سازمانی هستند که می­توانند به سازمان­ها در خلق و تسهیم دانش در بهبود عملکرد سازمان کمک بسیار کنند.
از این­رو این مقاله با توجه به اهمیت تاثیرگذاری سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در بهبود عملکرد سازمان­ها، به دنبال آن است تا الگویی مناسب از دو رویکرد فکری با ابعاد( انسانی، ساختاری و رابطه­ای) و اجتماعی با ابعاد( ساختاری، شناختی و رابطه­ای) در بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات ایران ارایه گردد.

منبع : سرمایه فکری

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:51

نظرات(0)

تعداد بازديد : 165

به این پست رای دهید:

پیشبرد اهداف کلان اقتصادی مانند برخورداری از پایداری و دستیابی به رشد درونزا و قابل دوام اقتصادی از اهداف تمام نظام‏‌‌های اقتصادی میباشد.
صکوک به عنوان یکی از ابزارهای مالی اسلامی و بدون بهره، در چند دهه گذشته توانسته جایگاه مناسبی را در بین دولتها و شرکتهای اسلامی پیدا کند.
بدین منظور تلاش گردیده ضمن احصا روش‏‌‌های مختلف تامین مالی به ارزیابی مقایسه آن‏‌ها در قالب روش SWOT برداخته شود تا ضمن بررسی نقات قوت-ضعف و فرصت‏‌ها و تهدید‏‌‌های مترتب بر هر یک در شرایط کنونی اقتصاد ایران روش ویا روش‏‌‌های بهینه استخراج گردد.
نتایج حکایت از ان دارد که با توجه به مهیا نبودن شرایط در کوتاه مدت و میان مدت جهت تامین نیاز‏‌‌های مالی انی بخش شاید استقاده از روش‌‌هایی چون Buy Back, B.O.T و F.D.I و با استفاده از منابع سیستم بانکی داخلی اجتنبا ناپذیر بوده و توصیه گردد.
اما انتشار اوراق صکوک بعنوان یک ابزار تامین مالی اسلامی بعنوان یک استراتژی تامین مالی بلند مدت شدیدا جلب توجه نموده و توصیه می‌گردد.
هدف اصلی هر شرکت و موسسات حداکثر کردن سود میباشد و یکی از مولفه‏‌‌های مهم در امر سودآوری شرکتها تعیین ساختار سرمایه است و در نهایت چگونه تامین مالی و از چه طریقی تامین مالی کردن است که منجر به کارایی و اثر بخشی مدیریت در شرکتها میشود.
در این مقاله با توجه به اهمیت بی بدیل تامین مالی در شرکتها و همچنین پروژههای مالی به بررسی روشهای تامین مالی در شرکتها و پروژهها میپردازیم.
که در راستای این موضوع به عوامل موثر بر ارزش گذاری، اهداف ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری و در نهایت به انواع روشهای تامین مالی در شرکتها و برخی از روشهای تامین مالی پروژهها اشاره می-شود که در نتیجه ی این بررسیها دریافتیم که مدیریت با برنامه ریزی و تصمیم گیریهای درست در مورد مسایل مالی بتواند به هدف اصلی خود دست یابند.

منبع : روش های تأمین مالی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:41

نظرات(0)

تعداد بازديد : 38

به این پست رای دهید:

آموزش الکترونیکی، نظام آموزشی نوینی است که در آن، تمامی فرایند آموزش و یادگیری به‌وسیله فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می‌گیرد.
انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، دانشجومحوری، و وابسته نبودن به محدودیت‌های مکانی و زمانی از ویژگی‌های اساسی آموزش الکترونیکی است.
برای راه‌اندازی دوره‌های موفقیت‌آمیز آموزش الکترونیکی و در نهایت تحقق ایده دانشگاه مجازی نیاز به تهیه و برقراری زیرساخت‌های انسانی، فناورانه، پداگوژیکی، اداری، اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی، و اقتصادی امری بدیهی است.
هدف این مقاله تعریف و اصطلاح‌شناسی آموزش الکترونیکی، تاریخچه فناوری آموزش الکترونیکی، تشریح ویژگی‌ها، زیرساخت‌های لازم، و موانع آموزش الکترونیکی با تاکید بر وضعیت آموزش الکترونیکی در ایران است.
با ورود کامپیوتر به زندگی انسانها و به موازات آن گسترش شبکه اینترنت، بسیاری از تعاریف و خدمات اجتماعی تغییر یافته و یا به سمت تحول بنیادی در حرکت است، و هر روزه تاثیرات این دگرگونی‏‌ها در زندگی روزمره ما بیشتر نمایان می‌گردد.
این جهان مجازی،که پدیده هزاره سوم تمدن بشری است، در ابتدای راه خود دستاوردهای کم نظیری برای جوامع امروزی به ارمغان آورده است.
آموزش الکترونیکی یا E-Learning بهطور خلاصه عبارت است از استفاده از IT فناوری اطلاعات) در امر آموزش.
این کار عمدتا از طریق نرم‌افزارها، یا اینترنت، یا تلفیقی از این دو صورت می‌پذیرد.
آموزش الکترونیکی یا E-Learning بهطور خلاصه عبارت است از استفاده از IT فناوری اطلاعات) در امر آموزش.این کار عمدتا از طریق نرم‌افزارها، یا اینترنت، یا تلفیقی از این دو صورت می‌پذیرد.
شبکه‌ای عظیم اطلاع رسانی، فروشگاه و بنگاه‏‌‌های بزرگ اقتصادی، موتور‏‌‌های قوی جستجوی اطلاعات، موسسات و انجمن‏‌‌های مجازی و….. به جرات می‌توان گفت یکی از بزرگترین دستاوردهای آن آموزش الکترونیکی( E-learning) است رویکرد گسترده به سوی آموزش اکترونیکی خود گواه این است که سیستم نوین آموزش الکترونیکی فواید و مزایای منحصر به فردی را برای افراد، سازمانها ومراکز آموزشی به همراه دارد.
شیوه نوین آموزش الکترونیکی با بکار گیری آخرین دستاوردهای عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات پارادایم‏‌‌های جدیدی را خلق کرده است بهطور کلی منظور از E-Learning یا آموزش الکترونیکی بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی مثل کامپیوتر، اینترنت، دیسک‌های چندرسانه‌ای، نشریه‌های الکترونیکی و خبرنامه‌های مجازی نظایر این‌هاست که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه و در ضمن یادگیری بهتر و آسان‌تر صورت می‌گیرد.

منبع : آموزش الکترونیکی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:38

نظرات(0)

تعداد بازديد : 60

به این پست رای دهید:

در قلمرو آموزش، نیازسنجی به عنوان یکی از مولفه‏‌‌های اساسی و ضروری فرآیند برنامه ریزی در نظر گرفته میشود و هر جا که مساله تدوین طرحها و اتخاذ مجموعه‌ای از تدابیر آموزشی مطرح باشد، از نیازسنجی بهطور مکرر یاد میشود.
به بیانی دیگر، وجود و تشخیص نیازهای آموزشی کارکنان گامی اساسی در طراحی برنامه‏‌‌های آموزشی سازمانها میباشد.
شناخت و تحلیل اثربخش نیازهای آموزشی، پیشنیاز یک سیستم آموزشی موفق است.
اولین و اساسی‌ترین گام در تدوین و اجرای برنامه آموزشی، اجرای صحیح و مبتنی بر واقعیت فرایند نیازسنجی است.
در قلمرو آموزش، نیازسنجی به عنوان یكی از مولفه‏‌‌های اساسی و ضروری فرایند برنامه ریزی در نظر گرفته می‌شود و هر كجا كه مسیله تدوین طرحها و اتخاذ مجموعه‌ای از تدابیر آموزشی مطرح باش د، از نیازسنجی بهطور مكرر یاد می‌شود و مبنای منطقی هر برنامه وجود نیاز یا مجموعه‌ای از نیازهاست.
نیازسنجی در واقع فرایند جمع آوری و تحلیل اطلاعات است كه براساس آن نیازهای افراد، گروهها، سازمانها و جوامع مورد شناسایی قرار می‌گیرد.
معمولا هر برنامه آموزشی و درسی برای ایجاد تحول و تغییر در وضعیت موجود، طراحی و اجرا م یشود.
از این رو گام آغازین در فرایند برنامه ریزی، شناسایی هدفها یا نقاط مطلوب است.
هدفها عموما ریشه در نیازها دارند.
شناخت و تحلیل اثربخش نیازهای آموزشی، پیش نیاز یك سیستم آموزشی موفق است.
تعیین هدف اساسی‌ترین مسیله است و هیچ چیز به اندازه‌ی تعیین هدف در نیازسنجی مهم نیست.
تعیین هدف بدین معنا است كه نقطه‌ی مطلوب و آرمان پژوهش كاملا تعریف شود تا سلسله عملیات برنامه‌ریزی شده‌ای كه قرار است در فرایند گردآوری، سازماندهی و تحلیل اطلاعات انجام گیرد، معنی‌دار و توجیه‌پذیر باشد.
این مهم، از هرگونه سر در گمی و بیراهه رفتن پژوهشگران و آشفتگی عملیات جلوگیری می‌كند.

منبع : نیاز سنجی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:33

نظرات(0)

تعداد بازديد : 48

به این پست رای دهید:

انگیزش از موضوعات و مفاهیم اساسی در مدیریت سرمایه‌ای انسانی بوده و آثار و نوشته‏‌‌های بسیاری در خصوص انگیزش از سوی دانشمندان مختلف مطرح شده که در آنها هم از نظر تیوریک و هم از نظر تجربی، فنون انگیزشی مورد استفاده توسط مدیران برای بهبود عملکرد افراد مورد بحث و بررسی گرفته است.
نظریه پردازان کلید موفقیت سازمانی را مدیریت موثر نیروی انسانی می‌دانند و با وجود حرکت سریع سازمانها به سوی فن آوری، نقش انسان به عنوان عامل حیاتی و استراتژیک سازمان بیش از بیش مورد توجه قرار گرفته است.
در قرن جدید با پیشرفت سطح رفاه بشر، شاید دیگر مسایلی مانند نیازهای زیستی نتواند محرک نیرومندی برای به جریان انداختن زندگی بشر باشد و حالتی از پوچی و بیهودگی در حال گسترش است.
بنابراین اگر بتوانیم افراد جامعه را به سوی زندگی‌ای بهتر سوق دهیم، یعنی این نگرش که باید در تمام مراحل زندگی هدفی برای پیشرفت خود داشته باشیم و در واقع انگیزه پیشرفت ایجاد کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات روانی را کاهش دهیم.
این مسیله در روانشناسی مثبت نگر[۱] حتی به عنوان یک روش درمانی مورد توجه قرار گرفته است.
بگونه‌ای که به فرد می‌آموزند که در هر موقعیتی حتی وقایع ناگوار زندگی به دنبال فرصت‏‌‌های ایجاد شده باشد، نه این که در جریان افکار منفی خودکار[۲] خود گرفتار شود.
در روانشناسی مثبت نگر، پیشرفت هدف نیست بلکه منظور اصلی ایجاد هدف در زندگی است( کوری، ساتویندر و ادواردو[۳]، ۲۰۱۰ ). البته این که فرد خود را گرفتار ملاک‏‌‌های رقابتی اجتماعی کند کار درستی نیست، پیشرفت باید با توجه به ملاک‏‌‌های فردی و برای تامین نیاز به شکوفایی فرد باشد و فرد باید بیاموزد که بیشتر بر مبنای انگیزه‏‌‌های درونی خود رفتار کند تا در صورت عدم موفقیت از مسیر پیش رفت باز نماند( کوهن، فریدریکسون، برون و کان وی[۴]، ۲۰۰۹) .

منبع : انگیزه پیشرفت و نظریه های آن

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:26

نظرات(0)

تعداد بازديد : 43

به این پست رای دهید:

این توانایی فرد را قادر می‌سازد تا بهطور موثرتری مسایل زندگی را حل نماید.
مسایل مهم زندگی چنانچه حل نشده باقی بمانند، استرس روانی ایجاد می‌کنند که به فشار جسمی منجر می‌شود.
مهارتهای زندگی، توانایی‏‌‌های روانی،اجتماعی برای رفتار انطباقی و موثر هستند که افراد را قادر می‌سازند تا بهطور موثرتری با مقتضیات و چالشهای زندگی روزمره مقابله کنند.
تعریف مهارتهای زندگی هم دشوار به‏نظر نمی‌رسد: مهارتهایی که به ما برای زندگی بهتر کمک می‌کنند.
با این حال همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، اجماع و اتفاق‌نظر قطعی در مورد فهرست مهارتهای زندگی و اینکه چه چیزهایی را باید به عنوان مهارت زندگی ضروری دانست و یادگیری آن را توصیه کرد وجود ندارد.
توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالشها وضروریات زندگی روزمره کنار بیاید.
بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی لازم هستند و همین امر آنان رادر مواجهه با مشکلات و مسایل روزمره زندگی ناتوان و آسیب پذیر ساخته است و بسیاری از این مشکلات و اختلالات ریشه‏‌‌های روانی – اجتماعی دارند .
انسان‏‌ها برای مقابله سازگارانه با موقعیت‏‌‌های تنش زا و کشمکش‏‌‌های زندگی، نیاز به آموختن برخی از مهارتها را دارند، یکی از موثرترین برنامه‌‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند، برنامه‏ی آموزش مهارتهای زندگی است .
آموزش مهارتهای زندگی در ایران از سال ۱۳۷۷ شروع شده است .
در سایه تامین چنین اهدافی، توانایی‏‌‌های روانی – اجتماعی افراد افزایش پیدا می‌کند.
و باعث می‌شود که آنان مسیولیت‏‌‌های مربوط به نقش‏‌‌های اجتماعی خود را پذیرفته و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش‏‌ها ومشکلات زندگی روبرو شوند، انتخاب‏‌ها و رفتارهای سالمی در سراسر زندگی داشته باشند .

منبع: مهارت های زندگی

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 10:03

نظرات(0)

تعداد بازديد : 42

به این پست رای دهید:

سازمان‏‌ها نیاز به اطلاعاتی درباره اینكه مشتریانشان چه كسانی هستند، انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را بر طرف کرد، دارند.
مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است.
سازمانها نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند، انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کرد، دارند.
این مقاله در پی بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی در صنعت بانکداری است.
جامعه آماری پژوهش، تمامی بانکهای مرکزی بخش دولتی و خصوصی شهر تهران است.
به منظور جمع­آوری اطلاعات، یک پرسشنامه برای سازمان بانک­ها و دو پرسشنامه­ی دیگر برای مشتریان بانکها طراحی و تدوین شد.
تحقیقات متعدد نشان می­دهد که CRM تاثیر بسزایی بر عملکرد بازاریابی سازمانها می­گذارد.
لیکن، در پژوهش انجام شده بین متغیرهای مورد مطالعه ارتباط ضعیفی وجود دارد.
از طرف دیگر، اساس بازاریابی رابطه‌مند، ایجاد پیوندهایی بین شرکت و مشتری است؛ از این رو، توسعه روابط بین مشتری و ارایه‌دهنده خدمت، نیازمند ایجاد یک یا چند پیوند بین طرفین است.
مدیریت ارتباط با مشتری به مجموعه اقداماتی که بمنظور جذب، نگهداری، توسعه و بهینه سازی روابط طولانی و ارزشمند بین سازمان و مشتری صورت می­گیرد گفته می­شود.
بدین منظور کلیه مراکز تفریحی- ورزشی می­توانند از طریق( CRM )، ضمن بهره برداری از مزایای وفاداری مشتری، می­توانند موقعیت خود را در این بازار رقابتی بهبود بخشند.

منبع : مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت: 9:57

نظرات(0)

تعداد بازديد : 54

به این پست رای دهید:

ليست صفحات

تعداد صفحات : 14