دولت الکترونیک

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 139
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 19
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 19
آي پي ديروز : 17
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 382
بازدید سال : 1,653
بازدید کلی : 10,216
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.19.79.221
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

دولت الکترونیک

دولت الکترونیک( به انگلیسی electronic government) به استفاده از فناوری اطلاعات برای تحقق سیاست‌های نظام اداری اطلاق می‌شود.
دولت الکترونیک همچنین به عنوان یک حوزه مطالعاتی از سوی پژوهشگران صورت بندی شده‌است.
[۲] با اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دولت الکترونیک در ایران در سال‌های انتهایی ریاست جمهوری سید محمد خاتمی خیلی جدی گرفته شد، اما در سال‌های بعدی طرح‌های راهبردی تا حدی کنار گذاشته شدند و در حال حاضر ایران به لحاظ شاخص‌های حکومت الکترونیک در میان کشورهای جهان و حتی منطقه جایگاه شایسته‌ای ندارد.
[۳] ارزیابیهای انجام گرفته از شاخص دولت الکترونیک در میان ۱۹۰ کشور دنیا حاکی از آن است که ایران با کسب ۴ هزار و ۸۷۶ امتیاز در رتبه ۱۰۰ جهان قرار دارد.
مفهوم «دولت الکترونیک»( برگردان فارسی عبارت Electronic Government یا همان E-Government) به استفاده از دستگاه‌های ارتباطی الکترونیکی، رایانه‌ها و اینترنت به‌منظور ارایه‌ی خدمات عمومی به شهروندان و دیگر افراد حاضر در یک کشور یا منطقه اشاره دارد.
درواقع خدماتی که دولت الکترونیک ارایه می‌دهد، اشکال مختلفی به‌خود می‌گیرد؛ ازجمله «تعاملات دیجیتالی بین شهروندان و دولت»( C۲G )، «تعاملات دیجیتالی بین یک دولت با دیگر سازمان‌های دولتی»( G۲G )، «تعاملات دیجیتالی بین دولت و شهروندان»( G۲C )، «تعاملات دیجیتالی بین دولت و کارمندان»( G۲E) و نهایتا «تعاملات دیجیتالی بین دولت و کسب‌و‌کارها»( G۲B ). در ادامه‌ی مقاله، این مفاهیم را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.
دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته می‌باشد.
ارایه خدمات به صورت الکترونیکی مستلزم برقراری ارتباط دوسویه با استفاده از امکانات فاوا جهت تعامل با شهروندان، صاحبان کسب‌وکار، دیگر سازمان‌های دولتی، کارکنان دولت و نهادهای غیردولتی می‌باشد.
چنانچه سایر قوای سه‌گانه و نهادهای غیردولتی حاکمیتی، ارایه خدمات به ذی‌نفعان و طرف‌های تعامل خود را به صورت الکترونیکی به انجام برسانند آنگاه دولت الکترونیکی به حکمرانی الکترونیکی ارتقا می‌یابد.

منبع : مقاله دولت الکترونیک

نویسنده:

تاریخ: شنبه 19 مرداد 1398 ساعت: 20:37

نظرات(0)

تعداد بازديد : 72

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش