آمار
ورود کاربران
واژه خیاط (درزی) به شخصی گفته میشود که با پارچه و یا چرم بتواند پوششی برای بدن انسان ایجاد کند. بدین ترتیب انواع لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه بوسیله فرد خیاطی ساخته شده و به مصرف کننده تحویل میگردد.
در گذشته پارچه را روی اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را در می آوردند کوک و سنجاق زده و اقدام به دوخت می کردند. یا برخی بر حسب تجربه و بدون الگو, لباس را برش زده که نیاز به چندین پرو داشت. رفته رفته با پیشترفت علم و تجربه, متدهای تدوین و بصورت کلاسیک, در کشورهای مختلف رایج گردید. متد گرلاوین، متد فرانسوی، متد ژاپن، متد متریک و متد مولر آلمانی. دو استاد فن خیاطی به نامهای ویونت Vionnet و شانل Shanel که حساسیت و استعداد خاصی نسبت به زیبایی شناسی و مسایل اجتماعی داشتند، تغییرات خطوط اندام و بدن را کشف کردند. با آنکه تعبیر و تفسیر این دو طراح متفاوت بود اما آنان را باید بوجود آورنده و مخترع اصلی لباس ساده و راحت امروز دانست. از آن جا که پوشیدن لباس یک ضرورت است هر کس این دین را نسبت به خودش احساس می کند که ظاهر خود را به خوشایند ترین شکل ممکن به جهانیان عرضه کند. بنابراین پوشاک باید رنگ و طراحی هنرمندانه و زیبا داشته باشد و هماهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد. پدید آمدن پوشاک امری تصادفی و خواستنی نبوده است. بلکه بر مبنای تفکرات و نیاز های اقلیمی، مادی و معنوی اقوام به وجود آمد، شکل گرفت و تحول یافت. پوشاک باستان در قرون وسطی جای خود را به شکل ظاهری شکوهمند داد. در عهد رنسانس پر زرق و برق شد و صورتی تجملی پیدا کرد و سپس در عصر نوین شکلی نامشخص و رمز گونه به خود گرفت. زمینه های شغل مزون لباس عروس و نامزدی _ تولیدی لباس و فروش آن _ چرم دوزی _ آموزش الیاف سنجی_ دبیری در این رشته _ طراحی لباس_ طراحی صحنه در صدا و سیما _ طراحی اندام _ تولید لباس بچه گانه _ زنانه دوزی _ مردانه دوزی _ دوختهای تزئینی _ خانه داری عمومی از جمله شغلهای مرتبط با رشته مذکور می باشد.
خیاطی یکی از مشاغلی است که از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است ، تولید پوشاک در دوره های گوناگون شکل و شمایلی متفاوت داشته است ، امروزه بازار خیاطی با استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاههای پیشرفته و کارخانه های عظیم بسیار متفاوت با گذشته است ، ولی همچنان استفاده از پوشاک تولیدی کارگاهها در همه دنیا رواج دارد ، کارگاه خیاطی در ایران تاریخچه ای بیش از ۱۵۰ سال دارد ، امروزه کارگاهها نیز مانند سایر بخش ها مدرن شده و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سعی در آموزش خیاطی به روش نوین می نمایند .
منبع:مقاله خیاطی
سکه یک تکهٔ کوچک از فلز، معمولاً دایرهشکل و تخت، معتبرشده توسط یک دولت برای استفاده در داد و ستد اقتصادیِ یک جامعه است. جنس فلز سکه در گذشته از طلا، نقره و مس بود، اما امروزه بیشتر از ترکیبات نیکل استفاده میشود. کاربرد طلا و نقره امروزه بیشتر در ضرب سکههای یادبود است.
سکه عبارت از یک تکه فلز است که وزن و عیار مخصوص دارد، با علامت مخصوص یا مهر کسانی که آن را ضرب می کنند. اولین سکه هائی که در دنیا ساخته شد هفت قرن قبل از میلاد مسیح بود که توسط لیدی ها ساخته شد، آنها قوم ثروتمند و با قدرتی بودند که در آسیای صغیر می زیستند. این سکه های اولیه از جنس مخصوصی که الکتروم نام داشت ساخته می شدند.
الکتروم یک ترکیب طبیعی است که ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد نقره دارد. این سکه ها به شکل و اندازه یک لوبیا بوده اند و تقریباً یک پول رسمی محسوب می شدند. سپس یونانی ها هم به تقلید آنها از این فکر که یک پول رسمی فلزی رسمی داشته باشند استقبال و بنابراین شروع به ساختن پول سکه ای کردند. بدین ترتیب، حدود صد سال بعد، بسیاری از شهرهای سرزمین بزرگ یونان و آسیای صغیر، در جزایر دریای اژه و سیسیل و جنوب ایتالیا برای خود ضرابخانه داشتند.
اولین سکه های انگلیسی قبل از رسیدن رومی ها ضرب شده بودند و در زمان غلبه «نورمنها» قریب هفتاد ضرابخانه دایر، در این کشور وجود داشت. اما در سال 1850 ضرابخانه سلطنتی، تنها ضرابخانه انحصاری و تأسیس شده از طرف دولت بود.
در دنیای کهن و پیش از بوجود آمدن سکه داد و ستد مردم به شیوه مبادله کالا صورت می گرفته و پایه مقیاس و میزان مبادله کالا چهارپایان بوده اند ، بر روی نقاشی ها و سنگ نوشته های قدیم صحنه های از داد و ستد که بوسیله جابه جایی صورت می گرفته است مشاهده می شود. در دوران پیدایش فلزات تمدن بشر نیز تکامل خود را طی نمود و بشر از فلزات مختلف مانند مس ، برنز ، طلا و نقره اشیایی به اشکال مختلف مانند حلقه و استوانه یا چهارگوش و یا بصورت تبر و کارد تهیه نمود و وسیله جابه جایی برای داد و ستد قرار گرفت ، برای مثال در چین فلزی بشکل کارد یا میله های باریک یا حلقه ساخته می شده است.
کاشی به قطعه سنگی مصنوعی گفته میشود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلیمتر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشهای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی میباشد. کاشی محصولات سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژهای دارد مانند حمامها، توالتها، آشپزخانهها و آب ریزگاههای عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار میرود.
واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفالسازی مشهور بود.
هنر کاشی سازی معرق یا کاشی گل وبته که نزد اروپاییان بیشتر به موزاییک شهرت دارد ، از قرن هفتم هجری بتدریج زینت بخش معماری ایران ، به ویژه بناهای مذهبی گردید . اهمیت کاشی معرق نسبت به انواع دیگر کاشی ، زیبائی فوق العاده و درجه استحکام آن است و به همین دلیل پس از گذشت سالیان سال بر روی بناها برجای می ماند .
برای ساخت کاشی معرق ابتدا کاشی را به قطعات کوچک یا بزرگ بریده و طبق نقشه ای که قبلا تهیه گردیده پهلوی هم می چینند و سپس با دوغاب گچ درزها و منافذ را پر می کنند به طوری که تمامی آن به صورت یک قطعه کاشی یکپارچه درآید و زمانی که سفت و محکم شد آن را روی بنا نصب می کنند .
هنرمندان دوره تیموریه کاشیکاری معرق رادرشرق ایران توسعه داده وبسیاری ار بناهای مذهبی این ناحیه به ویژه در هرات ، سمرقند و بخارا پایتخت های تیمور و جانشینان او با کاشی معرق تزئین گردیده است . به موازات رونق این نوع کاشی در خراسان بزرگ استفاده ازآن در شهرهای دیگر ایران نیز رواج یافت .
تاریخچه کاشی اشکال اولیه کاشیهای سرامیکی مربوط به دوران قبل از تاریخ است وقتی که استفاده از رس به عنوان یکی از مصالح ساختمانی در چندین تمدن اولیه توسعه یافت. کاشیهای مدرن اولیه به طور زمخت شکل داده شده بود و استقامت کاشیهای امروزی را نداشتند. مصالح کاشیها از کف رودخانهها استخراج شده در بلوکهای ساختمانی فرم داده و در آفتاب خشک میشدند. کاشیهای اولیه خام بودهاند ولی حتی در 6000 سال قبل مردم با استفاده از رنگ زدن و کندهکاری ظریف روی کاشیها از آنها برای تزیین استفاده میکردند. صنعت سرامیک در واقع محدود به ساخت ظروف، وسایل و قطعات سفالی ساده گذشته نیست و کاربردی شگرف در همه ابعاد تمدن و تکنولوژی نوین بشر امروز دارد. روش ساخت و تهیه کلیه وسایل سرامیکی تقریبا یکی است و بسته به کاربرد، تفاوتهای جزئی در روش تولید دارد.
منبع:مقاله تاریخچه کاشی
پس از گذشت حدود دو قرن از ظهور اسلام، این دین توانست بخش زیادی از جهان آن روز را با تعالیم خود نورافشانی کند. در این سرزمینها تمدنی جوانه زد، رشد کرد، بالید و چند قرن، جهان را تحت سیطره خود قرار داد. پایههای این تمدن را علومی تشکیل میداد که حاصل مطالعه، تحقیق و تلاشهای فراوان دانشمندان مسلمان بود.
تاریخ هنر به سرگذشت هنرهای تجسمی، نمایشی، شنیداری و کلامی اشاره دارد و به سیر تحول آن در گذر تاریخ میپردازد. نقطهٔ آغاز تاریخ هنر در جهان، هنر ماقبل تاریخ و آثار هنری غارنشینان —اغلب نقاشیها و مجسمههای بدوی (به انگلیسی: primitive) و ابتدایی از حیوانات و انسانها— است. علاوه بر هنر ابتدایی، تاریخ هنر را میتوان بر اساس منطقه به چند عرصه تقسیم کرد. هنر خاور باستان در سرزمینهای خاورمیانه و هندوستان، هنر یونان باستان و روم باستان، هنر بیزانس، هنر اسلامی، هنر خاور دور، هنر قرون وسطا در دوران استیلای کلیسا بر اروپا، هنر دورهٔ رنسانس، هنر نوین غربی و در نهایت هنر نوگرای دوران جدید در قرن بیستم از آن جملهاند. به عقیده پژوهشگران غربی تاریخ هنر، هنر ابتدایی میتواند هنر انسانهای معاصر را که سبک زندگی و فرهنگی بدوی دارند، در کنار هنر انسانهای ماقبل تاریخ در برگیرد. برخی این نگاه پژوهشگران غربی را ناشی از سلطه فکری خاصی میدانند که آنها در برخورد با سایر تمدنها و براساس توسعههای مادی و فنآورانه تمدن غربی برای خود قائل هستند.
تاریخ هنر (نام اصلی به انگلیسی The Story of Art است که توسط مترجم به این صورت ترجمه شدهاست)، نام کتابی است از ارنست هانس گامبریچ که به سیر تاریخی تکامل هنر (به طور خاص، هنرهای تجسمی) از انسانهای نخستین تا سبکهای مدرن میپردازد. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۵۰ منتشر شد. برگردان این کتاب به فارسی را علی رامین در سال ۱۳۷۹ انجام داده و «نشر نی» آن را منتشر کردهاست.
نقدهای تحسینآمیز متعددی در مورد این کتاب وجود دارد. پیر روزنبرگ (Pierre Rosenberg) رئیس موزهٔ لوور گفتهاست که این کتاب از چنان شهرتی برخوردار است که میتوان آن را با مونالیزای داوینچی مقایسه کرد.
آنتونی گورملی مجسمهساز بریتانیایی دربارهٔ کتاب و کار گامبریچ گفته است «مهمترین هدیه او به ما قابل فهم کردن روند زنده هنر برای همه ما بوده است. او تجربه قانونمند مطالعه هنر را از یک تاریخ فرهنگی خشک، به نوعی ماجراجویی تبدیل میکند. تاریخ هنر گامبریچ این نظریه توفنده را بیان میکند که در واقع چیزی به نام هنر وجود ندارد و این تنها هنرمندان هستند که وجود دارند.»
علوم در جهان اسلام قرون وسطی به دانشهایی گفته میشود که موضوع و مسائل آنها، دانشهایی است که مسلمانها در آن زمان بدان پرداخته و آثاری را منتشر ساختهاند، مانند علم تجوید، علم تفسیر قرآن، علم حدیث، علم کلام نقلی، علم فقه، علم اخلاق نقلی، علم عرفان عملی و نظری، .
تاریخچه عکاسی در دنیا تاریخجه قدیمی می باشد که شاید ایده و تخیل آن به 033 الی 033 سا قبل از میلاد مسیح بر گردد که ارسطو صحبت از امکان تثبیت شکل خورشید وماه که از خلال سوراخی به هر شکل دیده شود می کند که این ایده ها از هزاره دوم در مرز علم وهنر پیش رفت که هر مقطعامکانات جدید و استفاده های جدیدی از آن شد که در این تخقیق سعی بر این شده سیر اجمالی این تکامل به صورت یک تاریخچه علمی در دنیا و ایران ازنظریات قبل میلاد تا اواخر هزاره دوم بررسی شده شود بررسی شودکه تمرکز این مقاله بر روی تاریخچه عکاسی از اولین عکس دنیا که توسط ژوزف نیسفورنی ئپس گرفته شد )سال 6281 م( از نظریه ها تا به انجام رساندن آن در ابتدای ایجاد هنر عکاسی از دو دیدگاه علمی و هنری که دوربین به عنوان نماد علمی عکاسی و خود عکاسی به عنوان هنر عکاسی بررسی شده است
عکاسی با وجودی که در فرانسه اختراع شده است امّا توسط یک فرد کشف و تکمیل نشدهاست، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینههای مختلف و اکتشافات و نوآوریهای آنان در طول تاریخ است. سالها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشتهاست؛ موزی فیلسوف چینی، ارسطو و اقلیدس ریاضیدانان یونانی در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربین سوراخ سوزنی را شرح دادهبودند.در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیا میتابد و بازتاب آن باعث دیدن میشود. ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخسوزنی تلاش کردند خلاف آن نظریه را ثابت کنند؛ آنها در پشت دوربینهای سوراخ سوزنی صفحهای نیمهمات قرار میدادند تا تصویر بازتابشده روی آن با چشم دیده شود.در قرن ششم میلادی، آنتمیوس ریاضیدان بیزانسی در آزمایشهای خود از دوربین تاریکخانهای استفاده کرد.
در سال ۱۵۵۰ ژرم کاردان روزنه اتاقک را به یک عدسی محدب مجهز کرد که تصویری واضح تر به دست آمد. در قرن ۱۷ آیینه ۴۵ درجه بدان افزوده شد آیینه نور منعکس شده از موضوع را بر روی صفحه ای در داخل اتاقک می تاباند. بعدها نوع کوچکتری از این اتاقکها به صورت تاشو ساخته شد که آن را بر روی میز یا محلی تخت قرار می دادند و عدسی آن را رو به موضوع می گرفتند نور پس از عبور از عدسی به آیینه برخورد کرده آیینه تصویر را به صفحه شیشه ای مات می رساند. در یکی از روزهای سال ۱۷۲۷ در آزمایشگاه شولتز شیمیدان آلمانی بر روی کاغذی آغشته به نیترات نقره و آهک برگ درختی می افتد شولتز پس از مراجعه به آنجا می بیند که کاغذ مثل همیشه سیاه شده است وقتی برگ را از روی آن برمی دارد می بیند محلی که برگ بر روی آن قرار گرفته بود سیاه نشده او می فهمد که برگ درخت مانع رسیدن نور به آن قسمت شده این واقعه باعث آغاز فعالیتهایی برای شناسایی مواد حساس به نور شد. دانشمندان با قراردادن صفحات آغشته به مواد حساس در اتاقک تاریک در تلاش به دست آوردن تصاویری بودند اما نور اتاقک تاریک کافی نبود و تصویرها نیز با قرارگرفتن در معرض نور شدید از بین می رفتند.
طراحی داخلی مجموعه دانش، فن و هنری است که با عناصری از قبیل فرم، رنگ، بافت و... سعی در بهینهسازی فضاها برای رسیدن به کارایی مناسب در کنار زیبایی معانی می باشد.هدف طراحی داخلی بهبود عملکردفیزیکی و روانی فضا برای راحت تر شدن زندگی است.ما به طور متوسط دوسوم وقتمان را در محیط های بستهسپری می کنیم و احساسی که از محیط پیرامون بدست می آوریم، رابطه مستقیمی با رنگ و نور محیطدارد.مهمترین نقش را در طراحی و دکوراسیون داخلی، رنگ ها بر عهده دارند. هرچیزی که می بینیم دارای رنگاست. رنگ ها عمیقا بر حالات،روحیه،رفتار و روابط اجتماعی تاثیر می گذارند و سبب می شوند شما شدیدااحساس اعتماد به نفس، نشاط، سرزندگی یا احساس کسلی و بی حوصلگی کنید. همچنین بر سیستم عصبی، قدرتبینایی و سیستم گوارش نیز تاثیرگذار است وافراد واکنش های متفاوتی ازخود نشان می دهند که البته این واکنشافرادبه فاکتورهای مختلفی نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی وتجربه های فردی بستگیدارد. هدف از این مقاله آشنایی با خواص هریک از رنگ ها و ارایه راهکارهای کاربردی در بررسی و انتخاب مناسبترین رنگ در هنگام دکوراسیون و طراحی داخلی خانه می باشد.روش تحقیق به کار رفته در این نوشتار مبتنیبرمطالعات کتابخانه ایست و رویکردی توصیفی _تحلیلی دارد.دراین مقاله ابتدابا مطالعه برروی رنگ ها،آن ها راازدیدگاه فیزیکی، روان شناسی و فرهنگی و تاثیر متقابل آنها برانسان مورد مطالعه قرار می دهیم ودر نهایت بهارایه پیشنهادهایی درباره ی چگونگی استفاده از رنگ ها در فضاهای مختلف خانه می پردازیم.
رنگ ها همواره مورد نظر انسان بوده و از آغاز پیدایش شب و روز، تاریکی و روشنایی زندگی بشر تحت تأثیر این دو عامل بوده است. دراین تحقیق به بررسی نقش و تأثیر رنگ ها بر روانشناسی محیط کاربر اساس مطالعت تحلیلی – توصیفی پرداخته ام. هر کدام از رنگ های اصلی آبی، سبز، قرمز و زرد و رنگ های فرعی قهوه ای، سیاه و خاکستری با ویژگی های شخصیتی انسان رابطه دارد . بر اساس تأثیر هر یک از رنگ ها بر روحیه انسان، در ساختمان سازی، رنگ و تزیینات بناها، رنگ مناسب پوشش، به انتخاب رنگ ها بپردازد. می توانیم با استفاده از روانشناسی درست رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب برای فضای مورد نیاز احساس آرامش و راحتی در حین کار داشته باشیم. استفاده از رنگ های مناسب در محیط کار تاثیر خوبی بر مشتریان و روند کاری کارکنان خواهد داشت.
هدف ازبسته بندی کردن این است که هم زمان نگهداری موادغذایی افزایش یابد و هم بطور کلی ازخطرعوامل فساددرونی و بیرونی و اکسایش حفظ شود همچنین حمل و نقل موادغذایی بهتر و اسانتر انجام گردد بسته بندی محصولات غذایی چنان جدی و مسئله ساز است که می باید دولت به عنوان گامی درراه توسعه صادرات تسهیلاتی برای وارد کردن دستگاه های جدید بسته بندی و موادلازم فراهم آورد و امکاناتی کافی دراختیارشرکت هایه صادرکننده قرار دهد دراین مقاله به مهمترین عوامل موثر درفساد ازجمله میکروارگانیسم و اکسیژن و نقش بسته بندی درجلوگیری ازورود آنها به موادغذایی تحت عنوان بسته بندی و بهداشت اهمیت اقتصادی بسته بندی که مهم ترین آن افزایش طول عمر نگهداری مواغذایی ویژگیهای بسته بندی مانند عدم تاثیر متقابل سوء بین محصول و ماده بسته بندی ویژگی مکانیکی مقاومت حرارتی وجذاب بودن ظاهربسته بندی و چندروش بسته بندی ازجمله روش بسته بندی اتمسفر تغییر یافته شماری ازانواع بسته بندی بررسی و به مزایا و معایب آنها پرداخته میشود همچنین به تاریخچه ای مختصر ازاستفاده ازاین مواد درموارد خاص نیز اشاره خواهد گردید یکی ازقدیمترین ظروف بسته بندی مخصوصا درمورد موادغذایی ظروف شیشه ای می باشد اعتقاد براین است که شیشه گری نوعی ازصنعت کوزه گری بوده و قدمت آن به 7000سال قبل ازمیلاد مسیح برمیگردد و درباستان ساخت بطریهای شیشه ای یک صنعت مهم بشمار می آمد
در طی سال های اخیر تمایل به استفاده از بیوپلیمرهای زیست تخریب پذیر در تولید مواد بسته بندی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از کاربردهای بالقوه این بیوپلیمرها، تولید بسته بندی های فعال حاوی مواد ضدمیکروبی می باشد. بسته بندی فعال از مفاهیم جدیددر بسته بندی مواد غذایی در پاسخ به درخواستهای مصرف کنندگان و گرایشات بازار توسعه یافته است. تکنولوژیهای جدید در بسته بندیمواد غذایی در راستای تولید صنعتی محصولات غذایی محافظت شده با روشهای ملایم تر، تازه، لذیذ و راحت با عمر انباری زیاد و کیفیت کنترل شده توسعه می یابند. در دهه های اخیر یکی از ابداعات در زمینه بسته بندی مواد غذایی بسته بندی های فعال و هوشمند است که بر پایه واکنشهای متقابل آزادانه با غذا و محیط غذا پایه گذاری شده که به کیفیت خوب، سالم، بی خطر و به کاهش آلودگی و مشکلاتزیست محیطی میپردازد. در این تحقیق سعی بر آن است تا ضمن معرفی انواع مختلف بسته بندی مواد غذایی، مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه اثر بسته بندی های مختلف در پوشش های مواد غذایی صورت پذیرد.
نقاشی قهوهخانه شیوهای از نقاشی ایرانی است. این نقاشی، نقاشی روایی رنگ روغنی با درونمایههای رزمی، مذهبی و بزمی است که در اواخر قاجار و اوایل پهلوی همزمان با جنبش مشروطهٔ ایران، اوج گرفت. نمونههای قابل توجهی از آثار هنرمندان نقاشی قهوهخانهای در موزهٔ رضا عباسی نگهداری میشود.
مبداء این هنر، سنت قصهخوانی و مرثیهسرایی و تعزیهخوانی در ایران است که پیشینهٔ آن به سدهها پیش از ایجاد قهوهخانهها و چایخانهها میرسد. این نقاشی به دست هنرمندانی مکتب ندیده پدیدار شد. در اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی همزمان با جنبش مشروطهٔ ایران، این هنر ایرانی اوج گرفت. پس از آن در دهههای ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ خورشیدی، این شیوه مورد توجه هنرمندان مدرنیست ایرانی به ویژه اهالی مکتب سقاخانه قرار گرفت.
نقاشی خیالی نگاری به عنوان یکی ازشاخه های نقاشی ایرانی پیوندی خاص با ادبیات پارسی داشته وموضوعات آن برپایه وقایع زندگی پهلوانان ملی و مذهبی شکل گرفته است این نوع نقاشی مذهبی اززمان صفویه باترسیم پرده های کربلا اغاز ومعمولاتوسط هنرمندان غیرحرفه ای انجام شدهاست و بانام های خیالی سازی و دردوره معاصر باعنوان نقاشی قهوه خانه ای شهرت یافته است مضمون نقاشی قهوه خانه ای در3گروه رزمی بزمی و دینی جای میگیرد مقاله پیشرو باهدف مشخص نمودن علل گرایش نقاشان به نقاشی قهوه خانه ای و موضوعات حماسی و مذهبی به دنبال پاسخ این پرسش است که ایا نقش نقاشی قهوه خانه ای دردنیای امروزی باهدف توسعه و به کارگیری مجدد آن انجام میگیرد ویادلایل دیگری برای آن وجود دارد روش تحقیق این مقاله به شیوه توصیفی و تحلیل شیوه کاراسنادی وابزار گرداوری اطلاعات فیش برداری ومشاهده و تصویربرداری ازکتب واثارتاریخی موزه هادراین زمینه می باشد
پویانمایی یا همان انیمیشن ( Animation )، فرایند ایجاد توهم حرکت و تغییر بوسیله نمایش سریع یک سلسله از تصاویر ثابت است که تفاوت جزئی با هم دارند. تصور می شود که این توهم – بطور کلی تصاویر متحرک – به خاطر پدیده Phi باشد. انیماتورها، هنرمندانی هستند که در ساخت انیمیشن تخصص دارند.
Animation را می توان بوسیله یک رسانه آنالوگ، ورق های پویانما، فیلم تصاویر متحرک، نوار ویدئو و رسانه های دیجیتال مانند فرمت های GIF، Flash و ویدئوی دیجیتالی، ضبط کرد. برای نشان دادن انیمیشن، از یک دوربین دیجیتالی، کامپیوتر یا پروژکتور و تکنولوژی های جدیدی که تولید شده اند، استفاده می شود.
روش های پویانمایی شامل متد ساخت انیمیشن سنتی و متدهای انیمیشن سازی استاپ موشن از اشیای دو بعدی یا سه بعدی، برش های کاغذی، عروسک و پیکرهای سفالی است. تصاویر بطور سریع و پشت سر هم، معمولا با ۲۴، ۲۵، ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه، نشان داده می شوند.
انیمیشن یعنی نشان دادن تصاویر متحرک به هر صورت و به هر شکل. انیمیشن ها روش های ساخت بسیار گوناگونی دارند که یکی از این روش ها استفاده از کامپیوتر است. انیمیشن های کامپیوتر ی با استفاده از نرم افزار های مخصوص ساخته می شوند که این نرم افزار ها می توانند Maya، 3Dmax و بسیاری از نرم افزار های دیگر باشند که هر کدام معمولاَ کاربرد و برتری خاصی نسبت به دیگر نرم افزار ها دارند . انیمیشن ساز باید به زیباترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان انیمیشن خود را بسازد، لذا برای این کار از روش های مختلف و نرم افزار های گوناگون می توان استفاده کرد.
انیمیشن ها کاربرد های گوناگونی دارند، از قبیل: تیزر های تبلیغاتی، برنامه های علمی آموزشی، جلوه های ویژه یا انیمیشن ترکیب شده با فیلم، ساخت انیمیشن برای سرگرمی کودکانو نوجوانان، ساخت محیط های شبیه سازی شدهﻯ واقی، ساخت بازی های کامپیوتری و... .
اما این بی توجهی ها بعد از ساخت اولین انیمیشن بلند و زیبا با نام" داستان اسباب بازیهای 1 " (Toy Story 1) به پایان رسید. بعد از ساخت این انیمیشن شرکت های بزرگ انیمیشن سازی 2بعدی همچون والت دیزنی با آن مخالفت کردند، ولی دیدند که مخالفت آنها فایده ای ندارد و چون بسیاری از مردم جذب انیمیشن های 3بعدی شده اند. به همین علت شرکت والت دیزنی و دیگر شرکت های مخالف کم کم به طرف انیمیشن های 3بعدی کامپیوتری کشیده شدند.
منبع:مقاله انیمیشن چیست ؟
روابط اجتماعی یک واژه فراگیر بوده و شامل سیاست اجتماعی و مدیریت اجتماعی است که هر دو با زمینههای علوم سیاسی و علوم اقتصادی پیوند نزدیکی دارند.
امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج میبرند و بیماریهایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایعتر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمیکنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت میگیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی میباشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:
1- بین سن دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
2- بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
3- بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنیداری وجود ندارد.
4- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی
5- بین موقعیت تحصیلی دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
برای آنکه بتوانم رفتار این دو دانش آموز را تغییر دهم و در امور اجتماعی آنها شاهد پیشرفتی باشم. ابتدا با خانوادههای آنها (مادران) مصاحبه ای کوتاه داشتم و از چگونگی برخوردشان با آنها و وضعیت فرهنگی، اقتصادی و مشکلاتی که در منزل دارند صحبت کردم. در زنگهای تفریح با نزدیک شدن به آنها رابطه خوبی با آنها برقرار کردم و بعد از آن تقریباً سعی میکردم روزی یکبار رفتار و برخوردهای آنها را با هم کنترل کنم و اگر مشکلی پیدا میشد در صدد حل آن بر میآمدم. در حین کنترل سحر و فاطمه رفتارهای زیر را در برخورد آنها با دیگران مشاهده کردم:
رفتار پرخاشگرانه رایج که مشاهده شد عبارتاند از:
۱) فحاشی با یکدیگر فریاد زدن
۲) به یکدیگر عنوان زشت دادن و همدیگر را تحقیر کردن
۳) زور فیزیکی علیه یکدیگر بکار بردن به عنوان مثال هل دادن-تنه زدن -با آرنج به کسی زدن
۴) تهدید یکدیگر
۵) نادیده گرفتن معلم در کلاس
۶) یکدیگر را نسبت به موضوع حساسی اذیت کردن-یک خصوصیت فیزیکی و یا موضوع خانوادگی
۷) به حرمت خصوصی یکدیگر تعرض کردن- دفتر خاطرات خصوصی یکدیگر را خواندن
منبع:مقاله چـگونه میتوانم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تحت مدیریت تقویت کنیم؟